Skip to main content

Yahudi,dajjal atau Imam Mahdi,jadual Tuhan?

Generasi sekarang membesar dengan sogokan kisah-kisah superhero yang direka cipta oleh Yahudi. Superman,Spiderman,Gaban,Ninja,Power Rangers,Ultraman,Cicakman dan banyak lagi yang tak terlarat nak tulis. Daripada yang boleh terbang,boleh hilang,melompat,fire,sampailah spender pun pakai kat luar. Memang macam tak logik. Tapi hairan! Semuanya sangatlah mendapat sambutan yang memberangsangkan dari segenap lapisan. Kalau tengok tv tu kira masuk kategori U lah. Tontonan umum sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat. Kalau dibarat tu dah maklum. Tapi kita kat Malaysia pun rasanya sama naik je. Taksub. Fanatik. Ikon. Idola.

Yahudi begitu sekali dalam hal memperjuangkan superhero mereka. Diwariskan dari zaman ke zaman. Targetnya supaya umat islam terutamanya sampai ralit dengan kekuatan para wira mereka. Hinggalah akhirnya umat islam tiada masa lagi mengkaji tentang superhero milik umat islam sendiri. Memang semua cakap yakin dengan kekuatan Nabi Mohd tapi macamana nak percaya ni,Rasulullah dah wafat. Tak boleh nampak,tak boleh pegang. Sedangkan Superman setiap hari ditayangkan di tv. Kekuasaannya jelas dapat dilihat. Begitulah kekeliruan yang Yahudi cetuskan meniti diatas kelemahan umat islam sendiri.

Kita tak pernah fikir pun selain para nabi dan rasul yang telah Tuhan utuskan sebagai penyelamat,Tuhan juga utuskan para mujaddid disetiap awal kurun. Mereka itu ialah utusan bagi utusan. Bekerja dibawah pemerintahan Allah dan Rasul yang mencatur langsung setiap tindakan. Mereka bagaikan nabi/rasul disaat ketiadaan nabi secara fizikal. Sedangkan kekuatan mereka itu ialah ambilan dari kekuatan seorang rasul.

Di Malaysia cerita-cerita macamni memanglah asing sangat. Jangan cakap,nanti sesat. Apa merapu tak tentu hala ni? Kita hidup elok dah makan gaji,rumah sebiji,harta sikit-sikit nak wariskan kat anak cucu. Tak payah cakaplah benda tak ada depan mata,tak jadi lagi.. Nanti kalau memang betul,kita pakat-pakat ikutlah.

Sedih..bangsa ini tumbuh sebagai satu bangsa yang hanya berfikir untuk kesenangan hidup didunia tanpa tahu betapa perlunya untuk kita hidup senang diakhirat. Patutlah Saidina Abu Bakar disebut imannya yang paling tinggi dibanding timbangan iman seluruh umat islam selain para nabi dan rasul. Kerana beliau mampu untuk membenarkan kata-kata nabi terhadap peristiwa israk dan mikraj walau beliau sendiri tidak melihat kejadian ajaib itu. Walhal semua orang begitu yakin bahawa Muhammad tidak lebih hanyalah seorang pendusta.

Tidak mudah mengimani sesuatu yang belum terjadi. Namun jika mampu percaya,itu luar biasa. Mempercayai hal yang belum berlaku dan percaya sesudahnya adalah dua hal yang berbeza. Jika kejadian sudah didepan mata,itu bukan percaya namanya. Kaji lah sejarah islam disudut mana pun,Tuhan menguji keyakinan itu dengan meletakkan sekian banyaknya peristiwa yang belum pun nyata. Kemenangan yang Tuhan beri kepada para pejuang kebenaran itu berlaku tanpa mereka duga walau sesaat pun sebelumnya. Begitu juga hari pembalasan,hari akhirat,syurga dan neraka.. Sudahkah kita melihatnya?
Sama saja formulanya dalam hal meyakini akan adanya janji Tuhan diakhir zaman bahawa islam akan bangkit buat kali kedua bersama penyelamat yang telah Tuhan siapkan iaitu Imam Mahdi dan pembantunya Putera Bani Tamim. Merekalah superhero yang Tuhan kirim untuk menyelamatkan sekelian alam. Dunia sangat mempercayai dajjal yang bakal tiba. Tapi tidak mampu untuk percaya Imam Mahdi itu benar adanya. Masakan Tuhan tidak persiapkan hero yang jauh lebih hebat dari kedahsyatan fitnah dajjal? Sepertilah kita mudah sangat percaya hantu itu ada tapi susahnya nak percaya bahawa rijalulghaib itu wujud,para roh suci itu benar.

Yahudi mengkaji perihal jadual Allah sejak ribuan tahun yang lalu. Tidak pernah sekali mereka duduk diam. Bukan mereka tak tahu yang mereka kena berdepan dengan Allah. Tapi usaha keras teruslah dilakukan bagi memastikan islam hancur. Walau mereka terlalu yakin bahawa sudahnya nasib mereka merana. Sungguh mereka takkan redha melainkan kita mengikut jalannya.
Hakikat maha pahit yang berlaku kini ialah bila adanya usaha-usaha menyakiti Yahudi dengan kempen seks suci melawan seks haram tajaan Yahudi umpamanya,boleh pula kita cakap,biarlah Yahudi tu..bukan dia kacau kita pun. Sibuk-sibuk nak perangi Yahudi buat apa? Macam tak ada kerja lain! Lebih dahsyat dari itu bila usaha memperjuangkan Imam Mahdi dibuat,dikatakan pula taksub melampau.

Benarlah...yang ada hanya udara Yahudi,siapa yang menyedutnya terlupakan Allah dan Rasul sama sekali.



Location:298,,Saudi Arabia

Comments

Popular posts from this blog

Surat terbuka untuk Kak Atiah

Assalamualaikum wrt wbt Bismillahirrahmanirrahim..
Surat terbuka untuk kakak ku Ummu Atiyyah bt Asaari. Moga-moga Kak Atiah dalam keadaan sihat lahir dan batin dan juga sedang sangat sedar apa yang telah dilakukan ini, serta faham kesan dan akibatnya kepada diri sendiri terutamanya dan juga seluruh keluarga.
Saya tuliskan surat terbuka ini adalah untuk menjawab segala apa yang telah Kak Atiah perkatakan samada melalui video di facebook juga melalui tulisan (Syed Azmi) yang telah tersebar, sekaligus untuk mengingatkan Kak Atiah terhadap apa-apa yang mungkin Kak Atiah terlupa. Tak salah rasanya untuk kita adik beradik saling ingat mengingatkan pada kebenaran dan kesabaran..
1- Kak Atiah diberi amanah untuk menjaga syarikat di Jerash, Jordan. Sementara kami adik beradik yang lain juga diberi tanggungjawab di cawangan GISBH yang lain. Di Jerash, Kak Atiah bukan saja diamanahkan untuk menguruskan perniagaan restoran, tapi turut diberi kepercayaan menjaga lebih 50 orang pelajar yang ditaja oleh…

Surat dari Adib

‎السلامعليكمورحمةاللهوبركاته، ‎بسماللهالرحمنالرحيم.
Buat kak Atiyyah yang dikasihi.. Ini sedikit Luahan hati Adib untuk Kak Atiyyah, salah seorang dari 2 orang Adik lelaki kandung kak Atiyyah yang sangat  sangat mengharap Kak Atiyyah semakin nampak betapa hebatnya Allah membolak balikkan hati-hati setiap kita.
Maha besar Tuhan dari menzalimi hamba hambanya, melainkan hamba itu sendiri menzalimi akan diri mereka. Kak Atiyyah ingat tak Abuya Umu? Ayah dan Ibu Kandung Kak Atiyyah!!! dan yang paling besar Ayah ibu kepada hati hati kita yang ajar didik kita agar Takut Allah  Rindukan Nabi. membesarkan dan mentaati Pemimpin.
Kak Atiyyah ingat tak? waktu Umu ada..sebelum Umu pergi tinggalkan kita. Umu selalu cakap dan ingat ingatkan pada kita. "dalam Al Qur'an yang kita baca, Allah ceritakan Aku siapkan Syurga Neraka untuk hamba hambaku tapi Allah ingatkan pada hamba hambanya..Akan Nikmat Syurganya dan azab api nerakaNya. Allah juga ingatkan akan kekuasaaNya!!! Tapi ramainya hamba-hambaku y…

Surat dari Yah

Bismillahirrahmanirrahim...
Kepada Kak Atiyah yang diingati, Mudah-mudahan apa yang Yah tulis ni untuk Yah sendiri terus mengambil pengajaran dari apa yang dah berlaku. Sebab Iman itu bukan boleh diwarisi walaupun atas nama darah daging sendiri. 
1. Yah masih ingat macam mana pernah Yah sendiri tengok dari dulu lagi K.Atiyah kalau ditegur oleh Abuya (kadang-kadang ditegur tu hanya gurauan sahaja) tapi K.Atiyah akan merajuk dan tarik muka pada Abuya. Maksud Yah kongsikan ini, Sebab memang dari dulu lagi K.Atiyah ni sikap tu macam ni, macam yang dah diceritakan oleh K.Khaulah sendiri yang lebih kenal K.Tiyah. 
2. Bahkan pernah sahaja K.Atiyah (ketika tu masih ada Ummu lagi) punyalah K.Atiyah geram dengan Zainab sebab adalah Zainab ni buat perangai (perangai sebagai budak kecillah, bukan Zainab tu dah dewasa) Sampai K.Atiyah punyalah tak sabar, ambil cawan baling hampir nak kena pada Umu waktu itu. Tapi Umu tenang sahaja sebab Umu kenal sikap K.Atiyah tu. 
3. Ampun maaf K.Atiyah, Zainab send…