Yahudi,dajjal atau Imam Mahdi,jadual Tuhan?

Tuesday, July 3, 2012
Generasi sekarang membesar dengan sogokan kisah-kisah superhero yang direka cipta oleh Yahudi. Superman,Spiderman,Gaban,Ninja,Power Rangers,Ultraman,Cicakman dan banyak lagi yang tak terlarat nak tulis. Daripada yang boleh terbang,boleh hilang,melompat,fire,sampailah spender pun pakai kat luar. Memang macam tak logik. Tapi hairan! Semuanya sangatlah mendapat sambutan yang memberangsangkan dari segenap lapisan. Kalau tengok tv tu kira masuk kategori U lah. Tontonan umum sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat. Kalau dibarat tu dah maklum. Tapi kita kat Malaysia pun rasanya sama naik je. Taksub. Fanatik. Ikon. Idola.

Yahudi begitu sekali dalam hal memperjuangkan superhero mereka. Diwariskan dari zaman ke zaman. Targetnya supaya umat islam terutamanya sampai ralit dengan kekuatan para wira mereka. Hinggalah akhirnya umat islam tiada masa lagi mengkaji tentang superhero milik umat islam sendiri. Memang semua cakap yakin dengan kekuatan Nabi Mohd tapi macamana nak percaya ni,Rasulullah dah wafat. Tak boleh nampak,tak boleh pegang. Sedangkan Superman setiap hari ditayangkan di tv. Kekuasaannya jelas dapat dilihat. Begitulah kekeliruan yang Yahudi cetuskan meniti diatas kelemahan umat islam sendiri.

Kita tak pernah fikir pun selain para nabi dan rasul yang telah Tuhan utuskan sebagai penyelamat,Tuhan juga utuskan para mujaddid disetiap awal kurun. Mereka itu ialah utusan bagi utusan. Bekerja dibawah pemerintahan Allah dan Rasul yang mencatur langsung setiap tindakan. Mereka bagaikan nabi/rasul disaat ketiadaan nabi secara fizikal. Sedangkan kekuatan mereka itu ialah ambilan dari kekuatan seorang rasul.

Di Malaysia cerita-cerita macamni memanglah asing sangat. Jangan cakap,nanti sesat. Apa merapu tak tentu hala ni? Kita hidup elok dah makan gaji,rumah sebiji,harta sikit-sikit nak wariskan kat anak cucu. Tak payah cakaplah benda tak ada depan mata,tak jadi lagi.. Nanti kalau memang betul,kita pakat-pakat ikutlah.

Sedih..bangsa ini tumbuh sebagai satu bangsa yang hanya berfikir untuk kesenangan hidup didunia tanpa tahu betapa perlunya untuk kita hidup senang diakhirat. Patutlah Saidina Abu Bakar disebut imannya yang paling tinggi dibanding timbangan iman seluruh umat islam selain para nabi dan rasul. Kerana beliau mampu untuk membenarkan kata-kata nabi terhadap peristiwa israk dan mikraj walau beliau sendiri tidak melihat kejadian ajaib itu. Walhal semua orang begitu yakin bahawa Muhammad tidak lebih hanyalah seorang pendusta.

Tidak mudah mengimani sesuatu yang belum terjadi. Namun jika mampu percaya,itu luar biasa. Mempercayai hal yang belum berlaku dan percaya sesudahnya adalah dua hal yang berbeza. Jika kejadian sudah didepan mata,itu bukan percaya namanya. Kaji lah sejarah islam disudut mana pun,Tuhan menguji keyakinan itu dengan meletakkan sekian banyaknya peristiwa yang belum pun nyata. Kemenangan yang Tuhan beri kepada para pejuang kebenaran itu berlaku tanpa mereka duga walau sesaat pun sebelumnya. Begitu juga hari pembalasan,hari akhirat,syurga dan neraka.. Sudahkah kita melihatnya?
Sama saja formulanya dalam hal meyakini akan adanya janji Tuhan diakhir zaman bahawa islam akan bangkit buat kali kedua bersama penyelamat yang telah Tuhan siapkan iaitu Imam Mahdi dan pembantunya Putera Bani Tamim. Merekalah superhero yang Tuhan kirim untuk menyelamatkan sekelian alam. Dunia sangat mempercayai dajjal yang bakal tiba. Tapi tidak mampu untuk percaya Imam Mahdi itu benar adanya. Masakan Tuhan tidak persiapkan hero yang jauh lebih hebat dari kedahsyatan fitnah dajjal? Sepertilah kita mudah sangat percaya hantu itu ada tapi susahnya nak percaya bahawa rijalulghaib itu wujud,para roh suci itu benar.

Yahudi mengkaji perihal jadual Allah sejak ribuan tahun yang lalu. Tidak pernah sekali mereka duduk diam. Bukan mereka tak tahu yang mereka kena berdepan dengan Allah. Tapi usaha keras teruslah dilakukan bagi memastikan islam hancur. Walau mereka terlalu yakin bahawa sudahnya nasib mereka merana. Sungguh mereka takkan redha melainkan kita mengikut jalannya.
Hakikat maha pahit yang berlaku kini ialah bila adanya usaha-usaha menyakiti Yahudi dengan kempen seks suci melawan seks haram tajaan Yahudi umpamanya,boleh pula kita cakap,biarlah Yahudi tu..bukan dia kacau kita pun. Sibuk-sibuk nak perangi Yahudi buat apa? Macam tak ada kerja lain! Lebih dahsyat dari itu bila usaha memperjuangkan Imam Mahdi dibuat,dikatakan pula taksub melampau.

Benarlah...yang ada hanya udara Yahudi,siapa yang menyedutnya terlupakan Allah dan Rasul sama sekali.



Location:298,,Saudi Arabia

0 comments: