Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2010

Ayahku..Pemimpinku..

Salam..
Dah lama rasanya tak menulis ni..sibuk sgt rasanya-show,teater,bisnes..yg paling sempat nak tulis pun tulis sms je.sikit2 kt facebook.dpt tulis sikit pun dah rasa puas.mcm ada beban didada yg terlepas..

Melancong,jalan2,makan angin,travelling,musafir..
Apapun juga istilah yg disebut org,itulah hobi saya..
Memang antara doa yg selalu dipanjatkan ialah agar dpt selalu bermusafir..
Penat?itulah hiburannya..
Ada juga disebutkan bhw musafir ini antara jalan terbaik utk dekatkan diri dgn tuhan..
Mngikut pengalaman saya,itulah kenyataanya..
Bila berjalan dimuka bumi Tuhan ini,melihat keagungan,kehebatan ciptaan Tuhan,sepatutnya kita akan semakin terkenangkan Tuhan yg telah menciptakan segala keindahan didunia ini sbg bukti kewujudan dirinya..
Masakan kita hanya melihat ciptaanNya tanpa memikirkan sang pencipta?
Kejam rasanya kita jika melupakan pemilik segala khazanah kekayaan langit dan bumi,dunia dan akhirat..
Iya..sebagai manusia biasa,sesekali pasti akan melupakanNya..
Maka,Tuhan memberi jal…