Berpagi-pagi dengan kurma

Saturday, June 23, 2012
Pagi ni ada busyro (berita gembira) untuk kami bila dapat bersarapan dengan 2 jenis buah kurma. Eh..makan kurma pun gembira ke? Kompemla.. Makan kurma tu sendiri dah memang best,bertambah best lagi bila kurma tu datangnya dari ladang milik sendiri. Amboi! Ladang kau ke? Ladang kurma Global Ikhwan yang ada di Madinah laa..

Masyallah..Alhamdulillah..Subhanallah.. Terima kasih Tuhan kerana menganugerahkan semua ini kepada kami. Tok aku kat Kampung Terbilang,Kodiang tu setiap kali musim buah dia mesti pesan kat orang untuk simpan sikit buah-buahan dari kebun belakang rumahnya tu untuk bagi kat anak cucu yang nak balik. Kalau tak jadi balik tok sanggup peram jadi jeruk semata-mata nak pasti anak cucu tak kempunan. Bayangkanlah..bila lepas ni kami pun boleh simpan jugak buah kurma ni dengan berbagai jenis untuk dikirim buat Nenda yang jauh dimata tapi dekat dihati. Oh..sungguh sayu seperti hari raya. Selama ni dok kirim yang tahun lepas punya yang dijual dikedai-kedai disini. Tapi sekarang boleh kirim kurma sambil cakap kat Tok,fresh dari ladang ni Tok.. Pastilah Tok lepastu akan promosi ke kawan-kawan sebaya sekampungnya perihal kurma milik anak cucu jemaahnya.

Siapa sangka siapa menduga. Orang melayu pun boleh diberi kemuliaan oleh Tuhan untuk hidup dinegara orang tapi bagaikan dinegara sendiri kerana turut memiliki apa yang penduduk tempatan miliki. Ini kerana disini ialah kampung Allah dan Rasul. Mereka sungguh mampu untuk memberi kekayaan kepada sesiapa saja yang mereka kehendaki lebih-lebih lagi kekayaan melimpah ruah atas nama islam.

0 comments: