Skip to main content

Teknologi Roh

Makcik pakcik jauh datang dari kampung mana nak sangka bahawa mereka akan menyaksikan pemandangan sebegini di Mekah. Kita dari kecik diajar tentang kesucian dan keagungan Mekah dan Kaabah. Tapi bila datang,sucinya kemana,agungnya entah kemana! Yang ada ialah lambakan orang-orang yang menjual barangan dikaki lima disepanjang jalan ke masjid,pusaran maut disekitar hajarul aswad,pergelutan dan perebutan,orang tidur disana sini dan lain-lain pemandangan yang sangat menyakitkan mata.

Kita mendengar dari ramainya jemaah umrah yang datang perihal kekecewaan mereka terhadap apa yang berlaku kepada Kaabah dan sekitarnya. Rumah Allah itu tidak pun memberi ketenangan melainkan hiruk pikuk dan kekalutan. Simpati juga kerana dalam masa yang singkat keberadaan mereka ditanah suci,keindahan sebenar rumah Allah tidak dapat mereka perolehi. Sedang dalam letih-letihnya berebut,dah nak kena balik. Kita solat kat masjid kampung pun lebih terasa syahdu,sunyi sepi,hening. Tak risau nak kena langkah,nak kena pijak kepala,nak kena halau dengan polis!

Walaupun sudah begitu sekali Tuhan izinkan rumahNya diperlakukan,namun kita yakin bahawa rumah itu juga adalah sumber power yang maha kuat untuk melakukan keajaiban. Tidak sedikit kisah yang kita dengar tentang bagaimana reaksi Kaabah terhadap pengunjungnya. Ada yang dilayan cukup baik,ada juga yang dilayan sebaliknya. Maka walaupun musuh cuba melenyapkan sama sekali pengaruh Kaabah itu,tapi kuasa Allah mana mungkin dapat digugat. Berjayanya Kaabah dirosakkan juga adalah dengan izin Allah terhadap perbuatan musuh-musuhNya. Walhal Allah juga pernah menghantar burung ababil keatas tentera Abrahah yang cuba menghancurkan Kaabah. Maha adilnya Tuhan.

' Bumi yang paling suci,orang yang paling keji '. Demikian orang-orang arab menggelar Haramain dan manusia disekelilingnya. Bahkan seorang kenalan menyatakan,betapa aku berharap Mekah dan Madinah tidak berada di Saudi. Kalian ambillah keduanya bawa kenegara kalian. Oh..kecil tapak tangan nyiru kami tadahkan. Seorang lagi kawan berketurunan Rasulullah dengan nada memujuk hatinya berkata,tidak mengapalah mereka memperlakukan kampung datukku (Rasulullah) begini,tapi rindu pada Baginda sentiasa dihati.

Melihatkan Haramain kini,cukup untuk kita kian mengenali kerja jahat musuh (lahir) turun temurun kita yang telah Tuhan sebutkan didalam quran bahawa mereka tidak akan redha kepada kita melainkan kita mengikuti jalannya. Dendam bilamana pengaruh Baginda Rasulullah dan para sahabat telah mengusir mereka keluar dari Madinah teruslah mereka wariskan hingga ke hari ini. Kerana itu Yahudi tidak pernah berdiam diri. Bahkan percayalah bahawa dunia kini berjalan sepenuhnya didalam caturan Yahudi,dengan izin Allah jua tentunya.

Tun Mahathir dilihat sebagai tokoh yang cukup lantang menyelar Yahudi. Saya pernah lihat bagaimana beraninya beliau memperkatakan perihal Yahudi dan konco-konconya didalam sebuah temuramah bersama BBC kalau tak salah. Tun juga ialah orang yang mempercayai bahawa kejadian 11 September sebenarnya ialah cetusan dari Amerika sendiri dengan misi untuk memburukkan islam. Dan saya kira ramai lagi yang percaya akan hal ini walapun tidak dinafikan ramai juga yang seakan tidak pernah peduli akan perkara sebegini. Atau paling besar pun mereka menyangka kejahatan Yahudi hanyalah kerana mereka membunuh rakyat Palestin. Dan yang paling lucu ialah bila kita menyatakan penentangan terhadap Yahudi,ada pula yang respon,alah...Yahudi tak pernah kacau kita pun,kita je yang syok sendiri. Oh mentaliti..

Lihatlah bagaimana Saddam digantung bagaikan tikus! Pemimpin arab yang lain juga telah dilenyapkan sama sekali kewibawaan mereka. Yang tinggal hanyalah boneka yang akur saja dengan kehendak jahat si Yahudi dek kerana takut nasib mereka bakal sama seperti Saddam. Maka harapan ummat islam yang tinggal ialah agar Tuhan datangkan segera sosok pemimpin untuk menyelamatkan dunia. Krisis besar yang sedang kita hadapi saat ini bukanlah kerana ketiadaan ilmu,atau lemahnya ekonomi,tetapi kita ketiadaan pemimpin yang cukup handal untuk menghentikan semua kekejaman ini! Kerana itu didalam hadis banyak menyebut betapa perlunya kita mencari dan mengikuti pemimpin yang diutus Allah walau terpaksa merangkak diatas salji.

Janganlah kita berfikir untuk menyekat kejahatan Yahudi melalui peperangan yang akan menggunakan juga teknologi senjata ciptaan mereka! Ketahuilah bahawa Tuhan punyai teknologi yang jauh lebih canggih untuk ummat islam,dan itulah teknologi roh. Teknologi roh itulah yang telah menumbangkan Firaun,Namrud, bahkan Yahudi sendiri. Jasad dan roh Rasulullah diangkat ke sidratul muntaha untuk bertemu Tuhan itu juga oleh teknologi roh. Kerana itu,didalam menyatakan penentangan terhadap Yahudi,teknologi tajaan Tuhan bersama kerajaan ajaibnya ini hendaklah kita perjuangkan sungguh-sungguh. Melawan Yahudi yang merupakan musuh lahir perlulah dimulai dengan menumpaskan Yahudi didalam diri terlebih dahulu yakni nafsu dan syaitan.

Yaallah tolonglah semuanya dan beri kemenangan untuk islam..

Comments

Alang Mn said…
teknologi roh camne..nk tau...

Popular posts from this blog

Kisah selawat

"Kisah Pemuda Yang Suka Berselawat Ke Atas Nabi" Dikisahkan pada zaman Khalifah Umar r.a ada seorang lelaki yang kaya dibidang duniawi dan dia mempunyai tabiat yang buruk disamping itu dia sangat suka berselawat ke atas Nabi S.A.W. Apabila telah tiba ajalnya dia menjadi begitu susah sehingga mukanya menjadi hitam dan apabila orang melihatnya akan merasa takut. Disebabkan masanya semakin hampir maka dia pun berkata ; " Wahai Abu Qasim(Muhammad), sesungguhnya aku telah menyintai kamu dengan memperbanyakkan selawat ke atas kamu." Belum selesai orang itu berkata-kata maka turunlah seekor burung dari atas, lalu menyapu salah satu sayapnya kepada orang itu maka dengan segera wajah orang itu menjadi putih bersih dan berbau harum, Dan akhirnya dia meninggal dunia dengan syahadat. Apabila orang ramai membawa jenazah orang itu ke kubur dan meletakkannya di liang lahad, maka kesemua mereka mendengar suara yang berkata: " Sesungguhnya orang lelaki ini tidak

Pantai Timur kami datang!!

Satu pagi,beberapa minit sebelum waktu yang sepatutnya aku bangun sahur,teet teet.. Bunyi bb ku. Bukan teet teet la. Ada bunyi lain entah macamana bunyinya. Dengan mata separa terbuka aku bukaklah bbm itu. " Kamu dan Ajwad ikut Ummu ke Kelantan. Yang lain show di FCH " Haa?? Yaallah.. Terus aku mengetik keypad bold 4 usangku ini yang dah selalu sangat mati sendiri,nak angkat Q10 tak mampu lagi, " Ummu,kami ada 4orang je " Berdebar tunggu keputusan. Dub dub. " Ok semua ikut ke Kelantan. Kamu naik alphard. " Fuhh legaaa.. Ummu bukannya boleh tu. Nampak kami ramai je mulalah tak tahan nak pecahkan kami ke beberapa kumpulan. Aku rasa akhirnya kami semua akan jadi artis solo kot. Sebab Ummu memang nak pastikan betul mesej Allah Rasul ni segera sampai ke tengah masyarakat. Aduii.. Waktu ni rasa macam nak suruh Abg Am dan Kak Picah pun tolong nasyid sekali! Ku sangkakan kami akan menghabiskan sisa-sisa Ramadhan di BCH mahupun FCH,namun perancangan Tuhan mengatasi

" Setiap kuda yang datang,bersamanya kebaikan "

Macamanalah aku boleh terlupa nak share cerita pasal ziarah kami ke stable kuda milik Sidi Hisyam di Jeddah haritu. Kami datang dengan 3 buah kereta yang telah meramaikan suasana pada petang itu. Sidi Hisyam dan keluarga telah mengundang kami sekeluarga untuk makan tengahari dirumah rehat miliknya yang terletak didalam kawasan stable kudanya itu. Makan pulak Nasi Mandi kambing idaman hati. Haish.. Macam biasa lepas makan kami hadiahkan nasyid untuk tuan rumah. Stable kuda milik Sidi Hisyam ini merupakan antara stable yang terkenal disini. Namanya ialah Mazra'ah Sawari. Punyalah besar kawasannya,aku tengok dah macam zoo+stadium bola. Setiap tahun akan diadakan pertandingan kuda (arab) cantik dan penyertaan datangnya dari seluruh Saudi dikalangan kerabat diraja dan orang-orang kaya. Sidi Hisyam sendiri merupakan seorang korporat besar yang memiliki rangkaian perniagaan yang cukup gah. Rasanya kalau sebut nama Sawari tu semua orang kenallah. Perkenalan dengan Sidi Hisyam bermula b