Skip to main content

Teknologi Roh

Makcik pakcik jauh datang dari kampung mana nak sangka bahawa mereka akan menyaksikan pemandangan sebegini di Mekah. Kita dari kecik diajar tentang kesucian dan keagungan Mekah dan Kaabah. Tapi bila datang,sucinya kemana,agungnya entah kemana! Yang ada ialah lambakan orang-orang yang menjual barangan dikaki lima disepanjang jalan ke masjid,pusaran maut disekitar hajarul aswad,pergelutan dan perebutan,orang tidur disana sini dan lain-lain pemandangan yang sangat menyakitkan mata.

Kita mendengar dari ramainya jemaah umrah yang datang perihal kekecewaan mereka terhadap apa yang berlaku kepada Kaabah dan sekitarnya. Rumah Allah itu tidak pun memberi ketenangan melainkan hiruk pikuk dan kekalutan. Simpati juga kerana dalam masa yang singkat keberadaan mereka ditanah suci,keindahan sebenar rumah Allah tidak dapat mereka perolehi. Sedang dalam letih-letihnya berebut,dah nak kena balik. Kita solat kat masjid kampung pun lebih terasa syahdu,sunyi sepi,hening. Tak risau nak kena langkah,nak kena pijak kepala,nak kena halau dengan polis!

Walaupun sudah begitu sekali Tuhan izinkan rumahNya diperlakukan,namun kita yakin bahawa rumah itu juga adalah sumber power yang maha kuat untuk melakukan keajaiban. Tidak sedikit kisah yang kita dengar tentang bagaimana reaksi Kaabah terhadap pengunjungnya. Ada yang dilayan cukup baik,ada juga yang dilayan sebaliknya. Maka walaupun musuh cuba melenyapkan sama sekali pengaruh Kaabah itu,tapi kuasa Allah mana mungkin dapat digugat. Berjayanya Kaabah dirosakkan juga adalah dengan izin Allah terhadap perbuatan musuh-musuhNya. Walhal Allah juga pernah menghantar burung ababil keatas tentera Abrahah yang cuba menghancurkan Kaabah. Maha adilnya Tuhan.

' Bumi yang paling suci,orang yang paling keji '. Demikian orang-orang arab menggelar Haramain dan manusia disekelilingnya. Bahkan seorang kenalan menyatakan,betapa aku berharap Mekah dan Madinah tidak berada di Saudi. Kalian ambillah keduanya bawa kenegara kalian. Oh..kecil tapak tangan nyiru kami tadahkan. Seorang lagi kawan berketurunan Rasulullah dengan nada memujuk hatinya berkata,tidak mengapalah mereka memperlakukan kampung datukku (Rasulullah) begini,tapi rindu pada Baginda sentiasa dihati.

Melihatkan Haramain kini,cukup untuk kita kian mengenali kerja jahat musuh (lahir) turun temurun kita yang telah Tuhan sebutkan didalam quran bahawa mereka tidak akan redha kepada kita melainkan kita mengikuti jalannya. Dendam bilamana pengaruh Baginda Rasulullah dan para sahabat telah mengusir mereka keluar dari Madinah teruslah mereka wariskan hingga ke hari ini. Kerana itu Yahudi tidak pernah berdiam diri. Bahkan percayalah bahawa dunia kini berjalan sepenuhnya didalam caturan Yahudi,dengan izin Allah jua tentunya.

Tun Mahathir dilihat sebagai tokoh yang cukup lantang menyelar Yahudi. Saya pernah lihat bagaimana beraninya beliau memperkatakan perihal Yahudi dan konco-konconya didalam sebuah temuramah bersama BBC kalau tak salah. Tun juga ialah orang yang mempercayai bahawa kejadian 11 September sebenarnya ialah cetusan dari Amerika sendiri dengan misi untuk memburukkan islam. Dan saya kira ramai lagi yang percaya akan hal ini walapun tidak dinafikan ramai juga yang seakan tidak pernah peduli akan perkara sebegini. Atau paling besar pun mereka menyangka kejahatan Yahudi hanyalah kerana mereka membunuh rakyat Palestin. Dan yang paling lucu ialah bila kita menyatakan penentangan terhadap Yahudi,ada pula yang respon,alah...Yahudi tak pernah kacau kita pun,kita je yang syok sendiri. Oh mentaliti..

Lihatlah bagaimana Saddam digantung bagaikan tikus! Pemimpin arab yang lain juga telah dilenyapkan sama sekali kewibawaan mereka. Yang tinggal hanyalah boneka yang akur saja dengan kehendak jahat si Yahudi dek kerana takut nasib mereka bakal sama seperti Saddam. Maka harapan ummat islam yang tinggal ialah agar Tuhan datangkan segera sosok pemimpin untuk menyelamatkan dunia. Krisis besar yang sedang kita hadapi saat ini bukanlah kerana ketiadaan ilmu,atau lemahnya ekonomi,tetapi kita ketiadaan pemimpin yang cukup handal untuk menghentikan semua kekejaman ini! Kerana itu didalam hadis banyak menyebut betapa perlunya kita mencari dan mengikuti pemimpin yang diutus Allah walau terpaksa merangkak diatas salji.

Janganlah kita berfikir untuk menyekat kejahatan Yahudi melalui peperangan yang akan menggunakan juga teknologi senjata ciptaan mereka! Ketahuilah bahawa Tuhan punyai teknologi yang jauh lebih canggih untuk ummat islam,dan itulah teknologi roh. Teknologi roh itulah yang telah menumbangkan Firaun,Namrud, bahkan Yahudi sendiri. Jasad dan roh Rasulullah diangkat ke sidratul muntaha untuk bertemu Tuhan itu juga oleh teknologi roh. Kerana itu,didalam menyatakan penentangan terhadap Yahudi,teknologi tajaan Tuhan bersama kerajaan ajaibnya ini hendaklah kita perjuangkan sungguh-sungguh. Melawan Yahudi yang merupakan musuh lahir perlulah dimulai dengan menumpaskan Yahudi didalam diri terlebih dahulu yakni nafsu dan syaitan.

Yaallah tolonglah semuanya dan beri kemenangan untuk islam..

Comments

Alang Mn said…
teknologi roh camne..nk tau...

Popular posts from this blog

Surat terbuka untuk Kak Atiah

Assalamualaikum wrt wbt Bismillahirrahmanirrahim..
Surat terbuka untuk kakak ku Ummu Atiyyah bt Asaari. Moga-moga Kak Atiah dalam keadaan sihat lahir dan batin dan juga sedang sangat sedar apa yang telah dilakukan ini, serta faham kesan dan akibatnya kepada diri sendiri terutamanya dan juga seluruh keluarga.
Saya tuliskan surat terbuka ini adalah untuk menjawab segala apa yang telah Kak Atiah perkatakan samada melalui video di facebook juga melalui tulisan (Syed Azmi) yang telah tersebar, sekaligus untuk mengingatkan Kak Atiah terhadap apa-apa yang mungkin Kak Atiah terlupa. Tak salah rasanya untuk kita adik beradik saling ingat mengingatkan pada kebenaran dan kesabaran..
1- Kak Atiah diberi amanah untuk menjaga syarikat di Jerash, Jordan. Sementara kami adik beradik yang lain juga diberi tanggungjawab di cawangan GISBH yang lain. Di Jerash, Kak Atiah bukan saja diamanahkan untuk menguruskan perniagaan restoran, tapi turut diberi kepercayaan menjaga lebih 50 orang pelajar yang ditaja oleh…

Surat dari Adib

‎السلامعليكمورحمةاللهوبركاته، ‎بسماللهالرحمنالرحيم.
Buat kak Atiyyah yang dikasihi.. Ini sedikit Luahan hati Adib untuk Kak Atiyyah, salah seorang dari 2 orang Adik lelaki kandung kak Atiyyah yang sangat  sangat mengharap Kak Atiyyah semakin nampak betapa hebatnya Allah membolak balikkan hati-hati setiap kita.
Maha besar Tuhan dari menzalimi hamba hambanya, melainkan hamba itu sendiri menzalimi akan diri mereka. Kak Atiyyah ingat tak Abuya Umu? Ayah dan Ibu Kandung Kak Atiyyah!!! dan yang paling besar Ayah ibu kepada hati hati kita yang ajar didik kita agar Takut Allah  Rindukan Nabi. membesarkan dan mentaati Pemimpin.
Kak Atiyyah ingat tak? waktu Umu ada..sebelum Umu pergi tinggalkan kita. Umu selalu cakap dan ingat ingatkan pada kita. "dalam Al Qur'an yang kita baca, Allah ceritakan Aku siapkan Syurga Neraka untuk hamba hambaku tapi Allah ingatkan pada hamba hambanya..Akan Nikmat Syurganya dan azab api nerakaNya. Allah juga ingatkan akan kekuasaaNya!!! Tapi ramainya hamba-hambaku y…

Surat dari Yah

Bismillahirrahmanirrahim...
Kepada Kak Atiyah yang diingati, Mudah-mudahan apa yang Yah tulis ni untuk Yah sendiri terus mengambil pengajaran dari apa yang dah berlaku. Sebab Iman itu bukan boleh diwarisi walaupun atas nama darah daging sendiri. 
1. Yah masih ingat macam mana pernah Yah sendiri tengok dari dulu lagi K.Atiyah kalau ditegur oleh Abuya (kadang-kadang ditegur tu hanya gurauan sahaja) tapi K.Atiyah akan merajuk dan tarik muka pada Abuya. Maksud Yah kongsikan ini, Sebab memang dari dulu lagi K.Atiyah ni sikap tu macam ni, macam yang dah diceritakan oleh K.Khaulah sendiri yang lebih kenal K.Tiyah. 
2. Bahkan pernah sahaja K.Atiyah (ketika tu masih ada Ummu lagi) punyalah K.Atiyah geram dengan Zainab sebab adalah Zainab ni buat perangai (perangai sebagai budak kecillah, bukan Zainab tu dah dewasa) Sampai K.Atiyah punyalah tak sabar, ambil cawan baling hampir nak kena pada Umu waktu itu. Tapi Umu tenang sahaja sebab Umu kenal sikap K.Atiyah tu. 
3. Ampun maaf K.Atiyah, Zainab send…