Skip to main content

Selamat tiba di Malaysia

Aku kan pernah bagitau yang dalam beberapa hal aku macam laju sangat. Tapi ada beberapa hal lagi aku lembap gile. Dah seminggu kat Malaysia baru nak ucapkan Selamat tiba ke negara Malaysia tercinta buat diri sendiri. Malaysia indah yang sentiasa dihati. Eh tapi kenapa negara korang ni suam sangat hah cuaca dia? Ok time suam tu jadi negara korang. Time jumpa aircond jadi negara aku lah. Huhu..

Kisahnya ialah beg-beg yang di cek in di Jeddah haritu tak sampai sekali dengan kami. Entah bangla tu terlupa cek in ke apa! Lepas buat report,katanya akan dihantar. Tapi bukan hantar kat rumah,sebaliknya akan dihantar ke JAIS untuk diselongkar. Amboi.. JAIS lagi semangat nak tunggu beg kami nampaknya. Sekali tu sebijik gambar Abuya besar dalam beg aku. Moga JAIS tak kata sesatlah kalau anak simpan gambar bapak kan!

Ini barulah bertemu kembali dengan alat-alat perhubungan yang dirindui. Dah tebal muka pinjam bb orang sana sini. Rasa bersalah pulak blog tak berupdate berhari-hari. Ceh sejak bila kau pandai rasa bersalah tak update blog hah? Selama ni bertahun je berabuk.

Apapun dikesempatan yang ada ni aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang begitu berbesar hati menjamu makan,melayani itu ini disemua negeri yang dah aku dan keluarga singgahi dari hari pertama sampai hinggalah ke hari ini. Macam biasalah.. Aku hanya ada doa untuk semua yang berjasa. Nak balas tu entahlah bila. Tuhan.. Tolonglah balasi semuanya dengan kebaikan dunia akhirat.

Ok esok aku harap dah boleh mula post balik kisah-kisah yang dah tertangguh. Moga korang semua terus sudi menyerambi..

Oh ye.. Ini gambar waktu kami sedang berkobar-kobar siap tunggu pegawai imigresen panggil nak ke airport. Akhirnya..






Comments

Anonymous said…
Alhamdulillah gembira kalian sudah kembali ke Malaysia. Ahlan wasahlan ibu Khaulah, Bonda Ummu dan jemaah :') Semoga rahmat dan redha Allah mengiringi kalian di bumi Malaysia In sya Allah.
jay labuan said…
Korang pegi mekah jais bising,korang balik bertambah bising jais...selamat pulang ke malaysia..."̮ƗƗuƗƗu"̮...gagah2kn sikit update blog I.olah...
MUHAMMAD said…
ALHAMDULILLAH...SELAMAT TIBA..BANYAK TANGGUNGJAWAB YANG PERLU DILAKSANAKAN DISINI(MALAYSIA)..TAHNIAH KERANA BERJAYA DI BUMI HARAMAIN..BUKA PELUANG UNTUK MENAMBAH JEMAAH DI MALAYSIA..MUDAHKAN SALURAN MEREKA UNTUK MENGIKUTI JEMAAH...BERI KEFAHAMAN SUPAYA TIDAK SALAH FAHAM...KEBENARAN AKAN TERBONGKAR...RSA
Subhanallah .."̮ berseri-seri mke xsaba nk blek mesia tu .."̮ da smpai mesia mst2 la mkin b'seri .."̮ ap2 pon doakn kami k.olah .."̮ smoge kmi ✗ ketinggalan lahiriah n rohaniah wlaupon lahir da mmg kne tggal dkt cni .."̮ jgn lpe tmpoyak din .."̮ :P
A tlg .."̮ ampun A .."̮

Popular posts from this blog

Surat terbuka untuk Kak Atiah

Assalamualaikum wrt wbt Bismillahirrahmanirrahim..
Surat terbuka untuk kakak ku Ummu Atiyyah bt Asaari. Moga-moga Kak Atiah dalam keadaan sihat lahir dan batin dan juga sedang sangat sedar apa yang telah dilakukan ini, serta faham kesan dan akibatnya kepada diri sendiri terutamanya dan juga seluruh keluarga.
Saya tuliskan surat terbuka ini adalah untuk menjawab segala apa yang telah Kak Atiah perkatakan samada melalui video di facebook juga melalui tulisan (Syed Azmi) yang telah tersebar, sekaligus untuk mengingatkan Kak Atiah terhadap apa-apa yang mungkin Kak Atiah terlupa. Tak salah rasanya untuk kita adik beradik saling ingat mengingatkan pada kebenaran dan kesabaran..
1- Kak Atiah diberi amanah untuk menjaga syarikat di Jerash, Jordan. Sementara kami adik beradik yang lain juga diberi tanggungjawab di cawangan GISBH yang lain. Di Jerash, Kak Atiah bukan saja diamanahkan untuk menguruskan perniagaan restoran, tapi turut diberi kepercayaan menjaga lebih 50 orang pelajar yang ditaja oleh…

Surat dari Adib

‎السلامعليكمورحمةاللهوبركاته، ‎بسماللهالرحمنالرحيم.
Buat kak Atiyyah yang dikasihi.. Ini sedikit Luahan hati Adib untuk Kak Atiyyah, salah seorang dari 2 orang Adik lelaki kandung kak Atiyyah yang sangat  sangat mengharap Kak Atiyyah semakin nampak betapa hebatnya Allah membolak balikkan hati-hati setiap kita.
Maha besar Tuhan dari menzalimi hamba hambanya, melainkan hamba itu sendiri menzalimi akan diri mereka. Kak Atiyyah ingat tak Abuya Umu? Ayah dan Ibu Kandung Kak Atiyyah!!! dan yang paling besar Ayah ibu kepada hati hati kita yang ajar didik kita agar Takut Allah  Rindukan Nabi. membesarkan dan mentaati Pemimpin.
Kak Atiyyah ingat tak? waktu Umu ada..sebelum Umu pergi tinggalkan kita. Umu selalu cakap dan ingat ingatkan pada kita. "dalam Al Qur'an yang kita baca, Allah ceritakan Aku siapkan Syurga Neraka untuk hamba hambaku tapi Allah ingatkan pada hamba hambanya..Akan Nikmat Syurganya dan azab api nerakaNya. Allah juga ingatkan akan kekuasaaNya!!! Tapi ramainya hamba-hambaku y…

Surat dari Yah

Bismillahirrahmanirrahim...
Kepada Kak Atiyah yang diingati, Mudah-mudahan apa yang Yah tulis ni untuk Yah sendiri terus mengambil pengajaran dari apa yang dah berlaku. Sebab Iman itu bukan boleh diwarisi walaupun atas nama darah daging sendiri. 
1. Yah masih ingat macam mana pernah Yah sendiri tengok dari dulu lagi K.Atiyah kalau ditegur oleh Abuya (kadang-kadang ditegur tu hanya gurauan sahaja) tapi K.Atiyah akan merajuk dan tarik muka pada Abuya. Maksud Yah kongsikan ini, Sebab memang dari dulu lagi K.Atiyah ni sikap tu macam ni, macam yang dah diceritakan oleh K.Khaulah sendiri yang lebih kenal K.Tiyah. 
2. Bahkan pernah sahaja K.Atiyah (ketika tu masih ada Ummu lagi) punyalah K.Atiyah geram dengan Zainab sebab adalah Zainab ni buat perangai (perangai sebagai budak kecillah, bukan Zainab tu dah dewasa) Sampai K.Atiyah punyalah tak sabar, ambil cawan baling hampir nak kena pada Umu waktu itu. Tapi Umu tenang sahaja sebab Umu kenal sikap K.Atiyah tu. 
3. Ampun maaf K.Atiyah, Zainab send…