MUKA TAK MALU!!

Saturday, August 20, 2011
Malam ni malam 21 Ramadhan. 21? Yaallah..cepatnya masa berlalu. Macamlah sedar-sedar je aku dah umur 25 tahun. 25? Oh tuhan.. Tahun depan dah 26. Tahun depan lagi 27. Tahun depan lagi 28. Tahun depan lagi..ish..cakap jela lagi berapa tahun udah mau memasuki kepala 3. Bukan maksudnya aku ada 3 biji kepala. Tapi umur tu dah nak berkepala(bermula) 3.

:: 25 tahun ni dah buat apa je yang benar-benar bernilai taqwa? Tak ada kan? Sedih..

:: Ramadhan dah tinggal 9 hari lagi ni dah buat apa dah yang sekira-kira layak nak raya? Mana ada. Muka tunduk,menangis..

:: Puasa tak abis lagi baju raya dah bergantung di almari. Pipi merah,malu..

Engkau tak sedar diri ke? Muka tak malu ke? Puasa,ibadah entah kemana tapi nak jadi orang pertama yang beraya!!

Tiap tahun pun macam tulah engkau kan? Puasa tahape-hape. Tapi setiap malam raya semangat meredah Masjid India nak cari tudung!!

.....

Tuhan..manalah aku layak untuk berhari raya. Sedangkan hari raya itu hanya di syurga. Aku bukan ahli syurga. Hari raya selayaknya hanya untuk orang bertaqwa. Iaitu hari untuk meraikan kemenangan mereka yang berjaya melawan nafsunya.

2 comments:

Muallim AHB said...

Diri ku juga berpendapat demikian.. Aku tak layak berhari raya...

Muallim AHB said...

Mmg diriku tak layak berhari raya... Diriku terlalu berdosa... :"(