Segalanya bagiku..

Saturday, May 29, 2010
Tuhan..aku datang. Aku datang bersama jutaan rahsia hatiku. Rahsiaku bukan rahsiaMu. Rahsiaku kerna aku sendiri tidak tahu. Engkaulah yg maha tahu. Aku bawakan rahsiaku ini padaMu agar kau akan bukakan pula rahsiaMu untukku.

Tiada yang tahu mengenaiku sepertimana engkau mengenaliku. Tak seorang pun yang mendengarku seperti engkau sering mendengarku. Aku simpankan semuanya hanya untukMu. Kerna semua itu dariMu.

Aku tidak pernah mau punya teman curhat. Kerana aku lebih percaya dgn engkau. Masalahku engkau yang punya. Jadi,biar engkau yang akan menyelesaikannya.

Kadangkala terasa ingin berteriak untuk luahkan apa yang terpendam. Bukan kerna tak percaya bahawa engkau maha mendengar. Justeru kerana aku tahu hanya engkau yang mendengar.

Tuhan..aku bahagia ketika bersedih. Kerna sedihku biasanya membawa aku dekat denganMu. Walau sakit,namun aku percaya engkau sedang sgt dekat,dan aku bahagia.

Aku jarang mendapatkan pilihan yang aku mahukan. Aku sering kau hadapkan dengan dilema yang sukar. Namun,resahku hilang jika mengingat engkaulah penyelamat.

Engkau yang memaksa aku untuk sampai bergantung hanya padaMu. Dan dikala aku sudah serahkan semuanya padaMu,jangan pula engkau tinggalkan aku sendiri. Aku boleh mati.

Menghadapi kemuncak keresahan,aku berlari mencariMu dimana-mana. Dijendela,dimerata-rata. Kerna aku percaya engkau ada disini dan disana. Engkau ada untukku setiap masa.

Tuhan..jangan pernah menjauh dari aku. Aku kuat hanya keranaMu. Aku bahagia hanya keranaMu. Jika engkau pergi,aku juga turut ‘pergi’..

1 comments:

Anonymous said...

mohon izin share kakOlah..