Skip to main content

Kini kutemui kekasihku..

Aku memulakan tulisan ini dengan linangan airmata.. Hatiku sebak sekali. Rasa yang berkecamuk didalam hati,hanya Tuhan yang maha mengetahui.
Sudah lama ingin ku coretkan tentangnya,tapi hati ku kira belum bersedia.Hinggalah kini aku benar-benar pasti akan apa yang sedang hatiku ini rasakan.
Aku kira,hampir tidak ada orang yang sedang sibuk memikirkan dan merenungkan akan satu hakikat yang maha besar.Perihal seorang lelaki yang telah menangis hampir lebih seribu tahun lamanya.Menangisi akan nasib orang-orang kesayangannya yang kini telah menjadi tawanan musuh hingga mereka itu semua tidak lagi terhubung dengannya.Padahal jika mereka sedarlah bahawa,kehidupan mereka hari ini sepenuhnya adalah kerana Dia.Ya..dia lah Rasulullah,Nabi Muhammad,nabi akhir zaman.Tuhan lah yang mengutuskan dirinya sebagai keselamatan buat seisi alam.Kewujudannya mendahului semua yang ada didunia dan akhirat.Dan..kewujudan semua itu adalah kerananya..
Ya Rasul..selama ini aku hanya tahu tentangmu dengan akalku.Dengan ilmu yang kudapatkan dari sekolah.Dari penceritaan didalam buku-buku yang ku baca.Dan juga dari lagu-lagu yang sering aku dendangkan.Tapi aku hakikatnya tidak pernah mengenal dirimu.Bersua muka aja tidak pernah,bermimpi tentangmu juga tidak.Aku hanya tahu tentang engkau sebagai nabi ku,tapi tidaklah begitu serius memikirkan tentangnya kerana mungkin diriku tidak pernah melihatmu.Membuatkan aku sempat lupa bahawa engkau sebenarnya ada disini dan disana.
Ya..Engkau sangat sedang ada dan tidak pernah tiada.Engkaulah satu-satunya makhluk yang selalu ada disepanjang umur dunia.Engkaulah yang selalu ada untuk mendatangkan rahmat Tuhan keatas alam semesta.Tapi..kenapa aku seolah-seolah tidak pernah tahu tentang semua itu? Kenapa dunia hari ini tidak pernah memperlakukan engkau dengan selayaknya? Padahal engkaulah seagung-agung ciptaan yang pernah Tuhan wujudkan.
Berdosanya aku wahai rasul..berdosanya aku..Aku tidak pernah tahu tentang cerita bahawa engkau sedang sangat menangis melihatkan hati dan diri kami ummatmu sepenuhnya kini telah dikuasai yahudi.Yahudi yang merupakan musuh Allah dan Rasul.Yahudi yang telah Tuhan izinkan kepada mereka untuk menawan dunia hingga semuanya dapat dipalingkan dari Tuhan.Yahudi yang begitu membenci dan sangat memusuhi Nur Muhammad.Dan kerana kebencian mereka yang amat mendalamnyalah akhirnya mereka bersumpah akan melenyapkan engkau selamanya dari dunia.Tapi mereka lupa bahawa engkau bukanlah manusia biasa yang hidup hanya dengan jasadnya.Engkau adalah nabi,pemimpin yang begitu hebat kemampuan rohnya hingga mengatasi jasadnya.Yahudi tertipu dengan kewafatannya hingga menyangka bahawa Muhammad sudah tiada.Tapi kini Yahudi itu jugalah yang sedang kepanasan menderita kerana sedar bahawa Muhammad itu sentiasa ada hanya mereka yang tidak dapat melihatnya.Malah kini Muhammad semakin hebat jauh meninggalkan musuh-musuhnya.Nur Muhammad itu kini sedang bekerja keras mengumpulkn hati-hati manusia untuk disambungkan kepadanya.

Engkau menangis Ya Rasul? Sedangkan ibu ayah hari ini pun belum tentu dapat menangisi anaknya yang dilihat telah jauh melupakan Tuhan.Pemimpin-pemimpin yang ada didunia ini manalah ada yang pernah menangisi nasib rakyatnya yang telah berada dijurang neraka!Malah mereka lah yang telah digunakan yahudi untuk smpai berjaya membuatkan semua manusia kini begini sekali rosaknya.
Engkau bagaikan seorang ayah yang menangisi anaknya yang sedang lemas dilautan.Dan ku kira tangisan mu lebih dahsyat dari itu.Masakan tidak? Engkau wahai kekasih Allah Tuhan ciptakan dirimu dengan memiliki hati seputih salju.Hati yang tidak pernah dinodai dengan sebarang unsur kejahatan.Hati yang terlalu memikirkan akan keselamatan ummatnya.Dan..dengan hati itulah engkau sedang sangat menderita melihatkan ummat islam kini sudah tidak terikat lagi dengan nabinya.Yahudi sedang ketawa bangga kerana mengira mereka telah memenangi peperangan ini yang hasilnya telah mengorbankan jutaan hati ummat islam.Engkau menangis lagi dan terus berdoa..
Namun kini,engkau bisa sedikit tersenyum melihatkan ada dikalangan ummatmu sudah pun memiliki hati yang sangat merinduimu walaupun tidak pernah bertemu denganmu.Doamu sejak ribuan tahun kini sudah menampakkan hasilnya.Tuhan sedang mangabulkan doamu dengan menghadiahkan hati-hati manusia yang pandai menangis kerana cinta dan rindukanmu.
Tapi aku kerana baru menyedari betapa selama ini hidupku bagaikan sia-sia kerana tidak memperdulikan nabi ku,baru memulai tangisanku.Tangisan penyesalan kerana terlambat mengenalimu.Sedangkan segala apa yang aku dapatkan disepanjang hidupku ini adalah keranamu.Kenapa aku baru tahu? Tentang adanya seseorang yang sangat menyayangiku lebih dari ibu ayahku sendiri.Seseorang yang tidak pernah berhenti mendoakan aku agar hatiku ini dapat kembali ditautkan pada hatinya demi keselamatan didunia akhirat.Seseorang yang selama ini menjadi kekuatan padaku tanpa aku sedari didalam mengharungi jatuh bangun,pahit maung berperang dengan nafsuku.Seseorang yang tidak pernah meminta apa-apa dariku untuknya,sedangkan dia telah berbuat segalanya untuk ku.
Walaupun begitu wahai nabi yang aku baru belajar untuk mencintaimu.Aku mohon agar aku tidak pernah terlambat untuk mengisi hatiku ini sepenuhnya buatmu.Sudilah engkau berserambi dihati ini,agar hidup mati ku dapat ku serahkan semunya untuk Allah dan Rasul.
Terima kasih wahai nabi kekasih Allah dan juga kekasihku kini diatas kesempatan ini.Merezkikan aku untuk tidur baring tempohari bersamamu diMadinah Munawwarah cukup membuatkan aku malu sekali.Malu kerana baru sekarang menyedari betapa engkau sangat mencintaiku.Sedangkan aku sendiri lebih senang memberi hatiku pada dunia.Malah aku seakan prejudis saja denganmu.Apa benar engkau mampu mencintaiku sedangkan ummatmu begitu ramai sekali.Apa aku termasuk dikalangan mereka yang engkau doakan? Begitulah jahatnya hati dan fikiranku yang telah dirosakkan oleh nafsu.
Tapi kini aku berjanji,akan terus menyuburkan rasa cinta ini kepadamu dengan selawat sebanyak-banyaknya keatasmu sebagai bukti bahawa aku benar-benar ingin sekali bersamamu.Aku akan tinggalkan semua pengaruh yahudi dan aku akan sungguh-sungguh melawan nafsu ku ini.Aku bagaikan mati hidup semula ketika kau menghulurkan harapan bahawa suatu hari nanti semuanya akan dapat kau selamatkan.Dengan apa perlu ku bayar semua ini? Dengan apa Ya Nabi? Aku tidak pernah akan mampu untuk membayarnya.Engkau tahu itu bukan? Dan aku juga tahu engkau tidak pernah meminta bayaran.Kerana yang engkau mahu hanyalah keselamatan keatasku.Kalau begitu,ambillah hatiku ini wahai nabi yang dirindui.Ambillah,jangan pernah lepaskan aku lagi kepada dunia.Biar aku bisa terus bersamamu selamanya.Aku sudah tidak sanggup berjauhan lagi dengan engkau.Walau sikapku belumlah membuktikan,tapi hati ini sangat menginginkan.Aku sudah penat menjadikan nafsu sebagai rujukanku yang sangat mencelakakan aku.Aku tidak mahu lagi semua itu.Tolonglah..tolonglah aku.Aku tidak pernah memenangi peperangan dengan nafsu ini,dan aku kira engkaulah yang akan memenanginya untukku.
Wahai nabi..aku persembahkan hatiku kini untuk kau isi dengan Allah dan Rasul didalamnya.Aku pergi menziarahi tempat dimana hatimu dibedah oleh Allah melalui Jibril dan disucikan dengan air zam-zam.Dan aku berharap agar hatiku juga dapat dibedah dan disucikan olehmu.Walaupun tidak mungkin akan memiliki hati sebersihmu,tapi mendapatkan hanya sedikit sudah memadai.
Aku akan cuba membalasnya dengan bersungguh-sungguh berjuang dan berkorban demi Allah dan Rasul..
Teruslah mengutip hati-hati kami ummatmu wahai yang dirindu.Biarlah kami semuanya dapat segera dihubungkan denganmu.Bebaskanlah kami dari cengkaman nafsu yang dipengaruhi yahudi.Selamatkanlah kami hingga sampai kepada Allah..

Kini..kutemui kekasih ku..

Yaallah sampaikanlah salam rindu kepada
Cahaya sebagai sumber segala cahaya
Rahsia segala rahsia ubat seluruh penyakit
Anak kunci segala kejayaan

Dialah pemimpin yang kami rindu
Nabi Muhammad yang terpilih keluarganya yang suci
Serta para sahabat yang menjadi pilihan
Sebanyak bilangan nikmatmu dan kemuliaanmu Yaallah..

Comments

Popular posts from this blog

Kisah selawat

"Kisah Pemuda Yang Suka Berselawat Ke Atas Nabi" Dikisahkan pada zaman Khalifah Umar r.a ada seorang lelaki yang kaya dibidang duniawi dan dia mempunyai tabiat yang buruk disamping itu dia sangat suka berselawat ke atas Nabi S.A.W. Apabila telah tiba ajalnya dia menjadi begitu susah sehingga mukanya menjadi hitam dan apabila orang melihatnya akan merasa takut. Disebabkan masanya semakin hampir maka dia pun berkata ; " Wahai Abu Qasim(Muhammad), sesungguhnya aku telah menyintai kamu dengan memperbanyakkan selawat ke atas kamu." Belum selesai orang itu berkata-kata maka turunlah seekor burung dari atas, lalu menyapu salah satu sayapnya kepada orang itu maka dengan segera wajah orang itu menjadi putih bersih dan berbau harum, Dan akhirnya dia meninggal dunia dengan syahadat. Apabila orang ramai membawa jenazah orang itu ke kubur dan meletakkannya di liang lahad, maka kesemua mereka mendengar suara yang berkata: " Sesungguhnya orang lelaki ini tidak

Pantai Timur kami datang!!

Satu pagi,beberapa minit sebelum waktu yang sepatutnya aku bangun sahur,teet teet.. Bunyi bb ku. Bukan teet teet la. Ada bunyi lain entah macamana bunyinya. Dengan mata separa terbuka aku bukaklah bbm itu. " Kamu dan Ajwad ikut Ummu ke Kelantan. Yang lain show di FCH " Haa?? Yaallah.. Terus aku mengetik keypad bold 4 usangku ini yang dah selalu sangat mati sendiri,nak angkat Q10 tak mampu lagi, " Ummu,kami ada 4orang je " Berdebar tunggu keputusan. Dub dub. " Ok semua ikut ke Kelantan. Kamu naik alphard. " Fuhh legaaa.. Ummu bukannya boleh tu. Nampak kami ramai je mulalah tak tahan nak pecahkan kami ke beberapa kumpulan. Aku rasa akhirnya kami semua akan jadi artis solo kot. Sebab Ummu memang nak pastikan betul mesej Allah Rasul ni segera sampai ke tengah masyarakat. Aduii.. Waktu ni rasa macam nak suruh Abg Am dan Kak Picah pun tolong nasyid sekali! Ku sangkakan kami akan menghabiskan sisa-sisa Ramadhan di BCH mahupun FCH,namun perancangan Tuhan mengatasi

" Setiap kuda yang datang,bersamanya kebaikan "

Macamanalah aku boleh terlupa nak share cerita pasal ziarah kami ke stable kuda milik Sidi Hisyam di Jeddah haritu. Kami datang dengan 3 buah kereta yang telah meramaikan suasana pada petang itu. Sidi Hisyam dan keluarga telah mengundang kami sekeluarga untuk makan tengahari dirumah rehat miliknya yang terletak didalam kawasan stable kudanya itu. Makan pulak Nasi Mandi kambing idaman hati. Haish.. Macam biasa lepas makan kami hadiahkan nasyid untuk tuan rumah. Stable kuda milik Sidi Hisyam ini merupakan antara stable yang terkenal disini. Namanya ialah Mazra'ah Sawari. Punyalah besar kawasannya,aku tengok dah macam zoo+stadium bola. Setiap tahun akan diadakan pertandingan kuda (arab) cantik dan penyertaan datangnya dari seluruh Saudi dikalangan kerabat diraja dan orang-orang kaya. Sidi Hisyam sendiri merupakan seorang korporat besar yang memiliki rangkaian perniagaan yang cukup gah. Rasanya kalau sebut nama Sawari tu semua orang kenallah. Perkenalan dengan Sidi Hisyam bermula b